smartasses

Alla inlägg under februari 2016

Av Tova Hanna - 20 februari 2016 16:51

Den senaste tiden har jag inte precis mått särskilt bra. Det är mycket med skolan (andra skulle antagligen inte tyckt det) och medicinen strular. Men tack vare det så har jag börjat lyssna mycket på låtar som på något sätt handlar om Alice i Underlandet. Jag önskar ofta att få uppleva ett sådant äventyr, kanske skulle jag till och med må bra av det när jag kommer tillbaka. Eller så trivs jag så bra att jag stannar. Visst jag älskar min pappa, men vissa gånger måste man vara självisk. Min mamma har varit extremt jobbig, inte för att det är ovanligt. Enda gången hon verkligen tycker om mig är om jag ger henne pengar som jag tjänat ihop eller gör alla jävla sysslor åt henne. Men det har alltid varit så, jag är van. Det var tack vare henne som jag inte fick träffa min egen pappa på några år. Vilken jäkla människa gör så? Men om man tänker efter, vad hade hon gynnat på om jag var hos min pappa? Ingenting. Ni ska förstå att min mamma bara bryr sig om saker som gynnar henne. Skulle man jämföra mig med en disney prinsessa skulle det säkerligen vara Askungen. Jag fick göra nästintill allt för henne. Gjorde jag något fel så blev jag straffad. Visst det är inte så illa som det kunde varit men grejen är att hon förnekar allt jag säger, det är egentligen därför jag är arg på henne. För om hade sagt att det jag säger är sant så skulle hon inte gynnas på något sätt, så hon ljuger om allt för att framstå som bättre än alla andra. Hon gömmer sig bakom sin jävla bipolaritet.

Det är därför jag önskar att jag var Alice, främst vill jag hitta mig själv. Jag har aldrig haft den möjligheten. Jag vet inte vem jag är.


Be you and be crazy

xoxo

tovalito


Av Tova Hanna - 5 februari 2016 14:00

Skulle köra mopen en runda och råkade trilla med den, smart jag är som råkar gasa samtidigt som jag ska svänga i en snäv kurva. Men jag klarade mig bra med några blåmärken bara. Har egentligen redan slutat skolan men H slutar inte förrän vid tre så måste vänta på henne. Just nu sitter och bloggar samt lyssnar på musik. Hanna gjorde läxor eller vad det nu var hon sysslade med tills hon kom på att fysiken startar snart. Men ska fortsätta att lyssna på min musik tills vi träffas efter hennes sista lektion.

Be crazy, be yourself
Xoxo
tovalito

Av Tova Hanna - 5 februari 2016 06:36

Eller hur den nu går. Jag vet att vi inte bloggat på ett tag men det har hänt saker i både mitt och H's liv som vi har fått ta tag i först. Min depression är jobbig och jag har fått en crush på en kille? omg att jag ens erkänner det. Grejen är att killen är H's kompis. Hon vet om det och jag kan inte hjälpa det. Jag fick en crush på honom för alla saker H berättade om honom? vilket är awkward haha. Jag har aldrig pratat med snubben typ? men ja så jag vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom det är H's kompis och jag har aldrig riktigt haft en kille gör att jag har aldrig varit intresserad av någon innan. Liksom ska man go for it eller strunta i det? Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag är rätt blyg av mig också så det gör inte saken bättre. Några tips från er osynliga läsare?

Xoxo
tovalito

Presentation

Vi skriver våra känslor och allt annat skit vi vill. Har ni frågor eller bara vill skriva till oss, kommentera och vi svarar förstås. Det kan vara allt mellan himmel och jord....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards